Novell tävling

Äntligen har jag gjort det som jag skulle gjort för flera veckor sedan!
Jag har skickat in min novell till läsepostens tävling!
Jag har premenurerat på tidningen sedan jag var gnutte liten ( var kom det uttrycket ifrån :?).
Länge har jag väntat på att nått sånt här ska dyka upp så att andra kan läsa det jag skriver. Och i fall jag skulle vinna ett av prisen så vet jag också att de tycker jag skriver bra.
Nu tror jag i för sig inte att jag kommer vinna, eftersom att det oftast är tankvärda kärleks historier som får en att gråta som vinner, tror i varje fall jag då. Min novell handlar om ett äventyr på havetsbotten.
Det låter kanske inte så kul, men jag är i alla fall nöjd med resultatet.
   Innan jag skrev just denna novellen så skrev jag någon annan som jag inte blev så nöjd med. Iden höll inte riktigt.
Förutsättningarna för novellen var i alla fall:

  • Huvudpersonerna heter Jesper och Mira
  • Novellen utspelar sig under EN DAG på sommaren
  • Och det ska hända något som personerna ska minnas länge efter

    Det låter väl bra! Önska mig lycka till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0