Godmorgon Herr Sol, ser att du tagit sommaren med dig.

Varje gång jag ser ut ur mitt fönster, finner jag världen stirra mot mig med äkta hat.
Så jag kryper ihop under fönsterbrädan så att ingen ska kunna se mig, och jag väntar på att allt ska bli bra.
För alla säger att allt kommer bli bra.
Varje kväll sitter jag och tittar upp mot stjärnorna som vinkar ner mot mig.
De är för långt borta för att döma mig.
Månen suckar och tittar bort, han försöker se solen komma tillbaka.
När jag vaknar på morgnarna ser jag blygt upp mot fönsterkarmen, kanske , kanske blir det sol.
Varje dag åker molnen förbi, dom retar mig, men i morse möttes jag av ett bländande sken.
Det var solen och värmen knackade på min dörr.
Jag öppnade utåt och hela världen log och sa hej.
Tackar solen för att du kom tillbaka, och tackar än en gång för du tog sommaren till mig.

:D hehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0